تبلیغات
ریاضی چهارم پنجم وششم دبستان بام ایران - مطالب آذر 1393
 
ریاضی چهارم پنجم وششم دبستان بام ایران
استان چهارمحال وبختیاری
 
 









نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :


تدریس ریاضی و هوش های چندگانه (قسمت اول)روش های یادگیری مختلف
منطبق با هوش های چندگانه در تدریس
 و یادگیری ریاضی موثر است
.




کلاس درس ریاضی برای بسیاری از دانش آموزان به خودی خود استرس زا است اما جالب است که بدانیم بخش کمی از این مشکل مستقیما به خود درس ریاضی باز می گردد. تحقیقات زیادی در سراسر دنیا نشان می دهند که آنچه موجب نگرانی و یا دلسردی دانش آموزان از موفقیت در ریاضی می شود، بیش از آنکه مربوط به مباحث آن باشد، به روش تدریس ریاضی وابسته است. معمولا معلم های ریاضی، روش واحدی را برای تدریس آن به کار می برند، درس را توضیح می دهند پای تخته چند مسئله حل می کنند و سرانجام چند تمرین کلاسی و تکلیف منزل به بچه ها می دهند و این تمام کاری است که در اکثر کلاس های ریاضی انجام می شود. اما آیا به راستی این روش تدریس در یادگیری دانش آموزان موثر است؟
 
هاوارد گاردنر، در سال 1983، بحث مهمی را وارد روان شناسی یادگیری نمود مبحثی که او گشوده بود به تئوری هوش های چندگانه مشهور شد. او براین باور بود که هوش، مفهومی مستقل و یکپارچه نیست بلکه انسان ها هوش های مختلفی دارند و هر یک در برخی از جنبه های مختلف هوش، نقاط قوت و ضعف دارند. او در تئوری خود هشت نوع هوش مختلف را معرفی کرد: هوش کلامی، هوش ریاضی- منطقی، هوش بدنی-حرکتی، هوش فضایی-دیداری، هوش طبیعی، هوش موسیقایی، هوش اجتماعی، هوش درون فردی. که البته بعدها یک نوع دیگر هوش را هم به تئوری خود اضافه نمود که از آن به عنوان هوش وجودی نام برد.

کاربرد تئوری هوش های چندگانه گاردنر بیش از هر جای دیگر در روان شناسی آموزشی خود را نشان داد. آموزشگران زیادی در سراسر جهان سعی در تطبیق روشهای تدریس خود در کلاس های درس بر اساس تئوری هوش های چندگانه کردند و موفقیت های چشمگیری نیز به دست آوردند. این تئوری مدعی است که انسان ها به روش های مختلفی می آموزند و روش یادگیری آنها منطبق بر انواع هوش های آنهاست. به عبارت دیگر بسته به اینکه هر کس در کدام یک از انواع هوش، قوی و مستعد باشد، روش یادگیری او نیز منطبق با نیازها و خصائص آن هوش طبقه بندی می شود. برای مثال فردی که هوش موسیقایی بالایی دارد، از طریق شنیدن اصوات و آهنگ ها می تواند بیاموزد کسی که هوش کلامی بالایی دارد از راه سخن گفتن، نوشتن و ارتباطات کلامی، یاد می گیرد و به همین ترتیب سایر انواع هوش نیز بر روش یادگیری انسان ها تاثیر می گذارد. به نظر گاردنر کلاس درس موفق، کلاسی است که از همه انواع هوش برای تدریس مواد آموزشی استفاده شود تا بیشترین بازده و بیشترین یادگیری توسط دانش آموزان به دست آید.

بی شک تدریس ریاضی نیز نمی تواند از این قاعده مستثنا باشد. روش های یادگیری مختلف منطبق با هوش های چندگانه در تدریس و یادگیری ریاضی نیز موثر است در این مقاله به تفکیک بر روش هایی متمرکز می شویم که از طریق به کارگیری هوش های چندگانه به تدریس مباحاث ریاضی کمک می شود:
 
هوش موسیقایی و آموزش ریاضی:
افرادی که دارای هوش موسیقایی بالا هستند، از طریق گوش دادن به اصوات و آهنگ ها می آموزند. این افراد به راحتی قادرند ضرباهنگ را تشخیص دهند، ریتم را پی بگیرند و به طور کلی ذهن آهنگین و موزونی دارند. از این نظر در کلاس درس نیز از طریق گوش دادن، تشخیص تم و لحن می آموزند. برای کمک به این افراد در یادگیری ریاضی می توان از این طرق عمل کرد:

-    هر جا که می توانید از آهنگ ها و موسیقی استفاده کنید. برای مثال جدول ضرب را با یک ریتم آهنگین بخوانید و دانش آموزان را تشویق کنید آن را به طور آهنگین به ذهن بسپارند.

-    به دانش آموزان اجازه بدهید اگر دوست دارند هنگام حل مسئله و تمرکز بر مباحث ریاضی از یک موسیقی پس زمینه استفاده کنند. موسیقی به آنها آرامش می دهد و کمک می کند بیشتر روی مباحث درسی متمرکز شوند.

-    دانش آموزان را تشویق کنید نواختن یک ساز را آغاز کنند و موسیقی بیاموزند. تحقیقات زیادی، رابطه بین یادگیری موسیقی و ریاضی را به اثبات رسانده اند. موسیقی سراسر خلاقیت در قالبی منظم و ریتمیک است و یک آهنگ را هم از نظر اصوات و هم نظم هجایی می توان به زبان ریاضی ترجمه کرد. یادگیری موسیقی به طور غیر مستقیم به درک مفاهیم ریاضی کمک شایانی می کند.
 
هوش کلامی و آموزش ریاضی:
این دانش آموزان از طریق صحبت کردن، نوشتن و خواندن می آموزند بنابراین باید سعی کنید ارتباطی را بین زبان و ریاضی برقرار کنید:

-    درس را توضیح دهید. مراحل حل مسئله و حتی نوع دیدگاه خود را به مباحث ریاضی مطرح کنید در مورد روش حل مسئله در کلاس بحث کنید و از دانش آموزان نیز بخواهید شیوه حل مسئله را به زبان خود شرح دهند. توضیح مباحث ریاضی به درک عمیق دانش آموزان با هوش کلامی بالا کمک می کند.

-    منابع مطالعاتی به دانش آموزان با هوش کلامی بالا کمک می کند که از طریق خواندن، بیاموزند. کتاب های درسی و کمک درسی که حاوی توضیحات در مورد مفاهیم و روش های حل مسئله هستند به این دانش آموزان کمک می کنند با فراغ بال و آرامش کافی در وقت آزاد خود به مطالعه و تعمق در مباحث ریاضی بپردازند. به دانش آموزان خود چند منبع مطالعاتی نظیر کتاب، جزوه درسی، و سایت های اینترنتی آموزشی معرفی کنید.

-    سعی کنید کلمات و اصطلاحات علمی رایج در ریاضی را برای دانش آموزان موشکافی کنید و ریشه کلمات را بیابید. برای مثال وقتی به مبحث مثلث ها می رسید توضیح بدهید مثلث یعنی چه، یا اینکه مثلث متساوی الاضلاع، یا متساوی الساقین، چه معنای لغوی دارد. وقتی دانش آموزان با ریشه یک لغت یا اصطلاح ریاضی آشنا می شوند، درک عمیق تری نسبت به خصوصیات آن در علم ریاضی و هندسه نیز کسب می کنند.
 
هوش بدنی- حرکتی و آموزش ریاضی:
دانش آموزانی که هوش حرکتی بالایی دارند، عاشق جست و خیز و حرکت هستند این افراد از ساکن نشستن و گوش دادن به سخنرانی های طولانی خسته می شوند. آنها نیاز دارند هنگام یادگیری قسمتی از بدن خود را حرکت دهند. بنابراین:

-    به این دانش آموزان اجازه بدهید آزادانه در کلاس حرکت کنند اگر لازم است جلوی تخته بیایند یا به میز همکلاسی های خود سرکشی کنند. اجازه بدهید اگر دوست دارند وقتی شما مشغول تدریس ریاضی هستید، بایستند یا کمی در جای خود جا به جا شوند. حرکت به جای اینکه سبب حواسپرتی آنها شود، به آنان تمرکز بیشتری می بخشد.

-    به این دانش آموزان کمک کنید برای درک مباحث ریاضی از بدن خود استفاده کنند. حرکت دست ها وانگشتان و یا حتی قسمت هایی از بدن می تواند به آنها کمک کند بین مفاهیم ریاضی و بدن خود ارتباط ایجاد کنند. استفاده از انگشتان برای شمردن در سالهای اول ابتدایی به این دانش آموزان کمک زیادی می کند. استفاده از ابزار، و وسایل کمک آموزشی که قادر به جا به جا کردن آنها باشند، به این کودکان امکان درک عمیق از ریاضی را می دهد.

-    مباحث ریاضی را با حرکت و جنبش مخلوط کنید. اگر درس اشکال هندسی را می دهید با گچ روی زمین، مثلث یا مربع بکشید و از این دانش آموزان بخواهید روی راس های آن بایستند یا از روی اضلاع حرکت کنند. کارهای دستی مثل ساختن احجام هندسی و حرکت در فضای کلاس به درک مباحث ریاضی کمک می کند.




نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :


معمای ریاضی: تقسیم ساعت!صفحه ساعت را به سه بخش تقسیم کنید.




آیا می توانید صفحه ساعت بالا را به سه بخش چنان تقسیم کنید

که مجموع اعداد هر بخش،با بخش های دیگر برابر باشد؟

(تنها از دو خط برای تقسیم کردن استفاده کنید.)

 
[قبل از مراجعه به جواب معما، حتما به اندازه کافی زمان بگذارید...]
 
 
 


ادامه مطلب


نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :


آزمایش های فصل 3(مخلوط ومحلول )توسط دانش آموزان کلاس چهارم 1 
دبستان رازی

مدیر یادگیری جناب آقای رئیسی

  





نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :


1393/09/26 :: نویسنده : BAHRAMI




نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :


تعدادی مرغ داریم و تعدادی هم خرگوش!


 

یک مرد روستایی تعدادی خرگوش و مرغ دارد و همگی را داخل یک قفس قرار داده است! 

اگر در مجموع 72 سر و 200 دست و پا داخل این قفس باشد،

 آیا می توانید بگویید این مرد روستایی چند خرگوش و چند مرغ دارد؟
 
 
سطح سؤال: ساده
 

منبع :آی هوش

پاسخ در ادامه مطلب


ادامه مطلب


نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :





تحقیقات جدید نشان می‌دهد هورمون دوپامین (شادی) می‌تواند به نورون‌های مغزی در انجام کارهای سخت و حل مسائل ریاضی کمک کند.
 
به گزارش سرویس پژوهشی ایسنا منطقه خراسان، یک تیم تحقیقاتی از دانشگاه توبینگن آلمان برای اولین بار تاثیر هورمون دوپامین را بر سلولهای مغزی هنگام پردازش قوانین نشان دادند.
 
پژوهشگر این تحقیق توربن اوت افزود: یافته‌های حاصل از این پژوهش ما را در مسیری قرار داد تا نحوه تاثیرگذاری سلول‌های مغزی که در مجموعه تولید قشر جلویی مغز (PFC) قرار دارند را در هدایت رفتاری افراد کشف کنیم.
 
عدم تعادل در میزان هورمون دوپامین می‌تواند منجر به اختلالات عصبی و روانی شود. قشر جلویی مغز قسمتی از مغز است که مربوط به تفکر انتزاعی، تصمیم‌گیری مبتنی بر قواعد و نتیجه‌گیری منطقی است. چگونگی تاثیرگذاری دوپامین در فرآیند پردازش اطلاعات توسط سلول‌های مغزی در مغز سالم کمتر شناخته شده است.
 
نتایج این پژوهش در آخرین نسخه مجله سلول‌های عصبی به چاپ رسیده است.






نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :


1393/09/25 :: نویسنده : BAHRAMI

مجموع تصاویر و عکس های درسی جهت طراحی سوالات درسی


ترنم رویش




نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :


1393/09/25 :: نویسنده : BAHRAMI

نمونه سوالات ریاضی پایه ی چهارم ابتدایی

جهت دانلود بر روی لینک های زیر کلیک نمایید.

 

 

گروه آموزشی پایه ی چهارم تا ششم بخش ارم

آزمون مداد کاغذی ریاضی چهارم - طراح  دادخواه

http://s5.picofile.com/file/8156219150/2014_12_09_07_07_39_%D9%82_jpgdadkhah.jpg

برای دانلود  فرمت word همین جا کلیک کنید


نمونه سوال تستی ریاضی چهارم فصل اول و دوم



سوالات به صورت ورد می باشد






نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :


معمای ریاضی: تقسیم پیتزا!


روزی 11 دوست وارد یک پیتزا فروشی می شوند و یک پیتزا خانواده سفارش می دهند.
 بعد از اینکه سفارش آماده می شود، تصمیم می گیرند که خودشان آنرا تقسیم کنند.
 البته این شرط را هم می گذارند که تنها از 4 برش مستقیم برای این تقسیم استفاده کنند.
گرچه در نهایت اصلا هم جانب انصاف رعایت نمی شود،
اما آنها می توانند با 4 برش، به 11 قسمت دست پیدا کنند.
 
آیا شما هم می توانید این کار را انجام دهید؟
 
 
پاسخ ها قطعا می تواند با پاسخ داده شده، متفاوت باشد.
اما مهم اینست که شما بتوانید تنها با 4 برش مستقیم، این پیتزا را دقیقا به 11 قسمت تقسیم نمایید.




ادامه مطلب


نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :


1393/09/24 :: نویسنده : BAHRAMI

معمای ریاضی: رمزگشایی حاصلضرب (شماره 1)



به حاصلضرب بالا توجه کنید. هر یک از مربع ها و دایره ها نمایانگر ارقامی هستند. آیا می توانید حاصلضرب مذکور را رمزگشایی کنید؟
توجه کنید هر یک از دایره ها نمایانگر یک رقم زوج و هر مربع، یک رقم فرد خواهد بود.
 
این معما دارای تنها یک جواب می باشد....
 
 
 
[پاسخ این معمای ریاضی، در ادامه...]
 


ادامه مطلب


نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :


1393/09/24 :: نویسنده : BAHRAMI
این اعداد به صورت چند ضلعی هستند.در زیر نمونه هایی از این اعداد را آورده ایم:

  اعداد مثلثی: 

 

 

 

اعداد مربعی: 

 

اعداد مخمسی:

   

اعداد مسدسی:

مساله:چه رابطه ای بین چهار نوع عدد هندسی که در فوق آورده ایم،وجود دارد؟



ادامه مطلب


نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :


تست هوش: معمای چوب کبریتی شماره 004





با چوب کبریت، شکل بالا را ساخته ایم. می خواهیم 9 چوب کبریت آن را برداریم
که دیگر هیچ مربعی (در هیچ سایزی) باقی نمانم. آیا این کار امکان پذیر است؟

 معمای دوم

با جا به جایی یک چوب کبریت تساوی را بر قرار کنید.

              






ادامه مطلب


نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :


1393/09/24 :: نویسنده : BAHRAMI

معمای ریاضی: رمزگشایی حاصلضرب



به حاصلضرب بالا توجه کنید. هر یک از مربع ها و دایره ها نمایانگر ارقامی هستند. آیا می توانید حاصلضرب مذکور را رمزگشایی کنید؟
توجه کنید هر یک از دایره ها نمایانگر یک رقم زوج و هر مربع، یک رقم فرد خواهد بود.
 
این معما دارای تنها یک جواب می باشد....
 منبع :آی هوش




نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :










نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :


معمای ریاضی: رمزگشایی حاصلضرب



به حاصلضرب بالا توجه کنید. هر یک از مربع ها و دایره ها نمایانگر ارقامی هستند.
آیا می توانید حاصلضرب مذکور را رمزگشایی کنید؟
توجه کنید هر یک از دایره ها نمایانگر یک رقم زوج و هر مربع، یک رقم فرد خواهد بود.
 
این معما دارای تنها یک جواب می باشد....
 


ادامه مطلب


نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :




اربعین یعنی یگانه‌ شدن با کربلا

و بیگانه‌شدن از هر آنچه کربلا ستیز و کربلا گریز است!






نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :



چرا مساحت این دو شکل متفاوت است؟        

مساحت مربع از مساحت مستطیل یک واحد کمتر است!

چهار قطعه با مجموع مساحت ۶۴ در کنار هم قرار گرفته‌اند

ولی بعد از جابه‌جایی ۱ واحد به مساحت آنها اضافه می‌شود

در حالی که قطعات تغییری نکرده‌اند پس مساحت کل هم نباید تغییر می‌کرد!

علت این پدیده، شیب متفاوت قطعه‌ها است، برای مثال قطعه آبی و سبز در حالت دوم هم‌پوشانی دارند

و قسمتی از هر کدام با هم منطبق می‌شوند. شیب وتر قطعه آبی برابر ۰٫۳۷۵ است

که روی ضلعی از قطعه سبز قرار می‌گیرد که شیب آن ۰٫۴ است.

نزدیکی شیب‌ها باعث می‌شود این تفاوت در نگاه اول نمایان نشود.





نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :






نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :


1393/09/17 :: نویسنده : BAHRAMI

طبق استدلالی که در این تصویر متحرک توسّط چینی ها بیان شده

شصت و چهار مساویست با شصت و پنج !!!

 

طلوعی در آسمان محبت





نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :


1393/09/14 :: نویسنده : BAHRAMI

new paths


اگر میخواهید موفق شوید باید بجای قدم برداشتن در راههای فرسوده ی موفقیت های قدیم باید مسیرهای جدیدی را امتحان کنید!
جان دی. راکفلر




نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :


1393/09/14 :: نویسنده : BAHRAMI
با توجه به اهمیت نظرات دبیران  پایه چهارم ابتدایی و
محدودیت زمانی موجود جهت اصلاح کتاب ریاضی پایه چهارم در چاپ 1394،
از تمامی دبیران ریاضی این پایه تقاضا می شود
 نقدها و نظرات اصلاحی خود را در این خصوص تا تاریخ 1393/9/30
 به آدرس پست الکترونیکی mathrde@gmail.com ارسال نمایند.




نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :


باتشکر از معلم دهاتی





نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :


                                                                        
زندگی یک کلاس و دوره فراگیری مسایل ریاضی است. آنها که فکر می کنند خوشبختی یعنی زندگی بدون مشکل و پیچیدگی، هنوز حقیقت زندگی را به درستی درک نکرده اند. اگر مساله ای نباشد، بحران و دردسری نباشد، انسان هیچ چیز یاد نمی گیرد و هیچ فرصتی برای رشد و تعالی نخواهد داشت.

هدف زندگی رشد و تعالی است. هدفی که بدون وجود مشکلات راهی برای دست یافتن به آن نخواهید یافت. مشکلات به شما انگیزه پیشرفت و رشد می دهند در واقع باید کلمه «مشکل» در ذهن شما به تداعی «پیشرفت» باشد به طوری که هر زمان به مشکلی برمی خورید بلافاصله به جای احساس نا امیدی و ترس از اینکه می توانید ظرفیت وجودی خود را گسترش دهید شاد شوید.

نویسنده ای می گفت: وقتی خدا بخواهد هدیه ای برای شما بفرستد، آن را در مشکلی می پیچد و هر چه مشکل بزرگتر باشد، هدیه هم بزرگتر است.

مشکلات، بد شانسی و بدبیاری نیز نیستند، بلکه بزرگترین فرصت ها و مجالها در دل گرفتاری ها است. آلبرت انیشتن معتقد است: مجال در دل دشواری ها نهفته است. مشکلات، نردبانی است برای صعود انسان به بالاترین قلعه های زندگی، پیام کتاب این است مشکلات را شکلات کنید و شرط لازم برای این کار این است که آنها را شکلات ببینیم و باور کنیم که: در دل هر زحمتی، رحمتی است؛ بعد از هر رنجی، گنجی نهفته است و بعد از نقمت، نعمتی است که لباس مبدل به تن کرده است .»


«اصولا ما آدم ها از هرگونه سختی و دردسری بیزاریم و با شنیدن کلمه سختی منزجر و نگران ........

بقیه در ادامه مطلب
منبع :کتاب مشکلات را شکلات کنید.




ادامه مطلب


نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :


روزی دو پسر جوان نزد استادی آمدند و از او پرسیدند:” فاصله ی بین هر مشکل تا راه حل آن به چه میزان است؟”

استاد اندکی تامل کرد و گفت:” فاصله ی مشکل یک فرد و راه نجات او از آن مشکل برای هر شخصی به اندازه ی فاصله ی زانوی او تا زمین است!”

دو پسر جوان، گیج و آشفته از نزد استاد بیرون آمدند و در بیرون مدرسه با هم به بحث و جدل پرداختند.

اولی گفت:” من مطمئنم منظور استاد این بوده است که باید به جای نشستن بر روی زمین از جا برخاست و شخصا برای مشکل راه حلی پیدا کرد. با یک جا نشینی و زانوی غم در آغوش گرفتن هیچ مشکلی حل نمی شود.”

دومی کمی فکر کرد و گفت:” اما اندرزهای پیران معرفت معمولا بار معنایی عمیق تری دارند و به این راحتی قابل بیان نیستند. آنچه تو گفتی هزاران سال است که بر زبان همه جاری  است و همه آن را می دانند.

به یقین استاد منظور دیگری داشت.”

آن دو تصمیم گرفتند که نزد استاد باز گردند و از خود او معنای جمله اش را بپرسند. استاد با دیدن مجدد دو جوان لبخندی زد و گفت: برای تفسیر سخن من و بهتر دانستن آن باز گشته اید؟ آنان لبخندی به تایید بر لب هویدا کردند و در انتظار جواب استاد ایستادند.

استاد گفت:” وقتی یک انسان دچار مشکل می شود باید ابتدا خود را به نقطه ی صفر برساند. نقطه ی صفر وقتی است که انسان در مقابل خالق هستی و خداوند زانو می زند و از او مدد می جوید. بعد از نقطه ی صفر است که فرد می تواند برخیزد و با اعتمادی واثق به همراهی کائنات دست به عمل بزند. بدون این اعتماد و توکل، برای هیچ مشکلی راه حل پیدا نخواهد شد.”
نکته: فاصله ی بین مشکلی که یک انسان دارد با راه چاره ی او و راه حل مشکل، تنها فاصله ی بین زانوی او زمینی است که بر آن ایستاده است!

از شاخسار غرور که به زیر آیی، آن زمان، کلید حل مشکل را در دستان خود خواهی یافت.





نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :


1393/09/2 :: نویسنده : BAHRAMI

اولین فردی که عذر خواهی می کند، شجاع ترین، اولین فردی که می بخشد، قوی ترین و اولین فردی که فراموش می کند، شادترین است.

اگر روزی نتونی از عهدهء مشکلات برآیی می تونی مطمئن باشی که تو در یک مسیر اشتباه قدم برداشتی.
سوامی ویووکانا

 همیشه بهترین آینده بر پایه گذشته ای فراموش شده بنا می شود نمیتوانی در زندگی پیشرفت کنی مگر غمها و اشتباهات گذشته را رها کنی!

مردمانی که با تو درست برخورد می کنند را دوست داشته باش  کسانی که تو را دوست ندارند را به فراموشی بسپار  و باور داشته باش که هر آنچه که اتفاق می افتد حکمتی در خود نهفته دارد!

هر روز زمانی را به شکر گزاری اختصاص بده، شکر بابت هر آنچه که داری. همیشه می توانی بیشتر از آنچه اکنون داری، داشته باشی، و البته کمتر!

منتظر فرصت های طلایی نمانید ، فرصت های معمولی را از دست ندهید و آنها را به شرایط استثنایی تبدیل کنید!

وقتی اعمال ما بر اساس نیات خوب باشد، روحمان پشیمان نمی شود.

سه چیز در زندگی قابل برگشت نیست، زمان، کلمات، موقعیت.

به خودت اعتماد کن تو بیش از آنچه که فکر می کنی و انجام می دهی ،می دانی.

برای هر دقیقه عصبانیت، شصت ثانیه شادی را از دست می دهی.

گوش سپردن و مشاهده کردن کوتاه ترین راه های رسیدن به خرد هستند.






نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :


دانلود سوالات ریاضی کلاس چهارم از ص 1 تا ص 37

 

                                                                                                 
                                                          دانلود فایل                          دانلود فایل pdf 

دانلود سوالات ریاضی کلاس چهارم فصل کسرها

گروه اموزشی چهارم قشم


           



                                                                              

 

با سپاس از همکار محترم آقای

علیرضا عبدالهی قناتی

آزمون ریاضی پایه چهارم

 پریسا دنیای شکلک ها http://sheklakveblag.blogfa.com/

♥♥♥ کلاس عاطفه ها♥♥♥

آزمون املاء از درس رهایی از قفس ( پنجم ) 

فرصتی برای آموزش بیش تر


برای دانلود نمونه ارزشیابی درس هدیه ها روی تصویر کلیک کنین. 

http://zibasaz.niniweblog.com/

ارزشیابی اجتماعی چهارم رو تا ص 17 با کلیک رو تصویر زیر دانلود کنین  

animated gif of autumn leaf   

ترنّم تلاش


آزمون پیشرفت تحصیلی پایه ی چهارم مرحله ی اول آبان ماه 93   


فرصتی برای آموزش بیش تر

نمونه سوال ریاضی چهارم فصل دوم سری 3


                                                                           
                                                                             تصاویر زیباسازی وبلاگ،قالب وبلاگ،خدمات وبلاگ نویسان،آپلودعکس، کد موسیقی، روزگذر دات کام http://www.roozgozar.com

                                                        






نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :




درباره وبلاگ


کسی که بتواند بذر یک ایده ی زیبا را در ذهن دیگری بارور کند خدمتی بزرگ به جهان کرده است که از خدمت تمام منتقدان هم بیشتر است .


در مجالی كه برایم باقیست
باز همراه شما مدرسه‌ای می‌‌سازیم
كه در آن همواره اوّل صبح
به زبانی ساده
مهر تدریس كنند؛
و بگویند خدا
خالق زیبایی
و سراینده‌ی عشق
آفریننده‌ی ماست؛
مهربانی است كه ما را به نكویی
دانایی
زیبایی
و به خود می خواند؛
جنّتی دارد :
نزدیک ، زیبا و بزرگ؛
دوزخی دارد - به گمانم -
كوچک و بعید؛
در پی سودا نیست
كه ببخشد ما را
و بفهماندمان ؛
ترس ما بیرون از دایره‌ی رحمت اوست.
در مجالی كه برایم باقیست
باز همراه شما مدرسه‌ای می‌سازیم
كه خرد را با عشق
عقل را با احساس
ریاضی را با شعر
دین را با عرفان
همه را با تشویق تدریس كنند؛
لای انگشت كسی
قلمی نگذارند
و نخوانند كسی را حیوان
و نگویند كسی را كودن
و معلّم هر روز روح را حاضر غایب كند؛
و به جز ایمانش
هیچ كس چیزی را نباید حفظ كند؛
مغزها پر نشود چون انبار
قلب خالی نشود از احساس
درس‌هایی بدهند
كه به جای مغز
دل‌ها را تسخیر كند؛
از كتاب تاریخ
جنگ را بردارند؛
در كلاس انشا
هر كسی حرف دلش را بزند؛
غیر ممكن را از خاطره‌ها محو كنند
تا كسی بعد ازین
باز همواره نگوید : " هرگز "
و به آسانی همرنگ جماعت نشود.
زنگ نقّاشی تكرار شود
رنگ را در پاییز تعلیم دهند
قطره را در باران
موج را در ساحل
زندگی را در رفتن و برگشتن از قلّه ی كوه
و عبادت را در خدمت خلق
كار را در كندو
و طبیعت را در جنگل سبز ؛
مشق شب این باشد
كه شبی چندین بار
همه تكرار كنیم :
« عدل
آزادی
قانون
شادی » ؛
امتحانی بشود كه بسنجد ما را
تا بفهمد كه چقدر
عاشق و آگه و آدم شده‌ایم .
در مجالی كه برایم باقیست
باز همراه شما مدرسه‌ای می‌سازیم
كه در آن آخر وقت
به زبانی ساده شعر تدریس كنند
و بگویند كه تا فردا صبح
خالق عشق نگــهدار شما !
زنده یاد مهندس مجتبی کاشانی (سالک)

مدیر وبلاگ : BAHRAMI
نویسندگان
جستجو

آمار وبلاگ
کل بازدید :
بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید این ماه :
بازدید ماه قبل :
تعداد نویسندگان :
تعداد کل پست ها :
آخرین بازدید :
آخرین بروز رسانی :
معلم بلاگ
فال حافظ

معلم لینک

کد هدایت به بالا