تبلیغات
ریاضی چهارم پنجم وششم دبستان بام ایران - پبامهای آموزشی ریاضیات
 
ریاضی چهارم پنجم وششم دبستان بام ایران
استان چهارمحال وبختیاری
 
 
پیام آموزشی آموزش خوب :
 دادن مجال به شاگرد است از طریقی منظم و اصولی، به نحوی كه مطالب را خودش كشف كند (جورج پولیا). 
پیام آموزشی حل مسئله :
حل مسئله، درگیر شدن در وظیفه، تکلیف و فعالیتی هست که روش حل آن از پیش شناخته شده
نیست، به این خاطر برای یافتن راه حل، دانش آموزان باید آن را از درون دانش خودشان
بیرون بکشند و از مسیر این فرایند، آنها اغلب درک و فهم های جدید ریاضی را رشد و توسعه 
NCTM،2000
خواهند داد
پیام آموزشی صورتبندی یك مسئله:
 اغلب اساسی تر از حل آن است كه ممكن است صرفا" چیزی در حد یك مهارت تجربی یا ریاضی باشد (انیشتین و اینسفلد .)  
پیام آموزشی تكلیف حل مسئله خوب:

دانش  آموز را درگیر و علاقه مند  میسازد
با سایر مسئله ها و مفهوم های ریاضی مرتبط می

شود
 بازپاسخ و غیرمعمولی است،

حاوی محتوای ریاضی مهمی است
به سادگی با استفاده از یك رویه ی از پیش آموخته قابل ، شده حل نیست،
 چالش برانگیز و درعین حال قابل دستیابی توسط دانش
است.
 نیازمند پافشاری  آموزان است،  
پیام آموزشی اثبات :
اثبات، یك استدلال ریاضی متشكل از دنباله ای منطقی و به هم پیوسته از گزاره هاست كه یك ادعای ریاضی را تأیید یا رد می كند و ویژگی های آن به قرار زیر است:
الف )شامل گزاره های معتبری است كه بدون نیاز به توجیهات بیشتر توسط افراد كلاس پذیرفته و استفاده می شود.
 ب )دربرگیرنده شكل های مختلفی از استدلال است كه ازنظر افراد كلاس، معتبر و قابل فهم می باشد.
ج )شامل شكل های گفتاری مناسب، قابل فهم و شناخته شده ای است كه به منظور برقراری ارتباط با افراد كلاس مورداستفاده  قرار می گیرد .




نوع مطلب :
برچسب ها : ریاضی ابتدایی،
لینک های مرتبط :


 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر
نظرات پس از تایید نشان داده خواهند شد.


درباره وبلاگ


کسی که بتواند بذر یک ایده ی زیبا را در ذهن دیگری بارور کند خدمتی بزرگ به جهان کرده است که از خدمت تمام منتقدان هم بیشتر است .


در مجالی كه برایم باقیست
باز همراه شما مدرسه‌ای می‌‌سازیم
كه در آن همواره اوّل صبح
به زبانی ساده
مهر تدریس كنند؛
و بگویند خدا
خالق زیبایی
و سراینده‌ی عشق
آفریننده‌ی ماست؛
مهربانی است كه ما را به نكویی
دانایی
زیبایی
و به خود می خواند؛
جنّتی دارد :
نزدیک ، زیبا و بزرگ؛
دوزخی دارد - به گمانم -
كوچک و بعید؛
در پی سودا نیست
كه ببخشد ما را
و بفهماندمان ؛
ترس ما بیرون از دایره‌ی رحمت اوست.
در مجالی كه برایم باقیست
باز همراه شما مدرسه‌ای می‌سازیم
كه خرد را با عشق
عقل را با احساس
ریاضی را با شعر
دین را با عرفان
همه را با تشویق تدریس كنند؛
لای انگشت كسی
قلمی نگذارند
و نخوانند كسی را حیوان
و نگویند كسی را كودن
و معلّم هر روز روح را حاضر غایب كند؛
و به جز ایمانش
هیچ كس چیزی را نباید حفظ كند؛
مغزها پر نشود چون انبار
قلب خالی نشود از احساس
درس‌هایی بدهند
كه به جای مغز
دل‌ها را تسخیر كند؛
از كتاب تاریخ
جنگ را بردارند؛
در كلاس انشا
هر كسی حرف دلش را بزند؛
غیر ممكن را از خاطره‌ها محو كنند
تا كسی بعد ازین
باز همواره نگوید : " هرگز "
و به آسانی همرنگ جماعت نشود.
زنگ نقّاشی تكرار شود
رنگ را در پاییز تعلیم دهند
قطره را در باران
موج را در ساحل
زندگی را در رفتن و برگشتن از قلّه ی كوه
و عبادت را در خدمت خلق
كار را در كندو
و طبیعت را در جنگل سبز ؛
مشق شب این باشد
كه شبی چندین بار
همه تكرار كنیم :
« عدل
آزادی
قانون
شادی » ؛
امتحانی بشود كه بسنجد ما را
تا بفهمد كه چقدر
عاشق و آگه و آدم شده‌ایم .
در مجالی كه برایم باقیست
باز همراه شما مدرسه‌ای می‌سازیم
كه در آن آخر وقت
به زبانی ساده شعر تدریس كنند
و بگویند كه تا فردا صبح
خالق عشق نگــهدار شما !
زنده یاد مهندس مجتبی کاشانی (سالک)

مدیر وبلاگ : BAHRAMI
نویسندگان
جستجو

آمار وبلاگ
کل بازدید :
بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید این ماه :
بازدید ماه قبل :
تعداد نویسندگان :
تعداد کل پست ها :
آخرین بازدید :
آخرین بروز رسانی :
معلم بلاگ
فال حافظ

معلم لینک

کد هدایت به بالا

دانلود آهنگ های جدید - دانلود آهنگ های جدید
فروشگاه اینترنتی